Esimerkkinä palvelut kauppakeskuksille
Verkostorekisteri – NPL:ssä on kauppakeskuksen osapuolirekisteri kaikista yrityksistä jotka toimivat kauppakeskuksessa, kuten myymälät, tavaran toimittajat ja kuljetusliikkeet. Käyttöoikeudet palveluun pohjautuvat yritysroolien mukaan.
Huoltopihojen lastauslaitureiden varausten hallinta – kauppakeskuksen ulkoisen ja sisäisen logistiikan ohjauksen pohjana on NPL:ään tehtävä aluesuunnitelma, jossa kuvataan luvalliset huoltopihat ja niissä olevat laituripaikat. Myymälöihin tapahtuvat materiaalitoimitukset aikataulutetaan ja ohjeistetaan sähköiseen muotoon. Kun myymälälle tehdään toimitusilmoitus varaamalla vapaana oleva laituripaikka luvalliselta huoltopihalta, järjestelmä liittää varaustilaukseen sisäiset kulkureiti ja muut tarpeelliset ohjeet.
Poikkeamaraportointi – toimituksiin ja esimerkiksi laiturialueen siisteyteen liittyvä poikkeamaraportointi voidaan hallita NPL:n avulla.
Tiedottaminen – logistiikan hallintaan liittyvä tiedottaminen voidaan hoitaan NPL:n ilmoitustaulun kautta ja sitä voi täydentää sähköpostin ja tekstiviestien avulla. Tiedottamisessa voidaan kohdentaa viestejä esimerkiksi koskemaan vain myymälöitä tai tavarantoimitttajia tai kaikkia osapuolia.
Raportointi ja onnistumisen analysointi – tiedolla johtaminen tuottaa varmasti paremman lopputuloksen. NPL.ssä kaikesta tekemisestä jää jälki ja näitä tietoja voidaan käyttää pohjana analysoinnissa.